dimarts, 10 d’abril del 2012

Rissotto de bolets i espàrrecs de marge

Amb aquesta recepta, que segons el meu xurri em surt molt bé!! ( que ha de dir si no!!), participo per primera vegada a la recepta del 15, és un tema que tenia pendent des que vaig obrir el bloc, però amb les llenties no em vaig atrevir, així que ara, amb l'arròs, no tenia excusa.



Ingredients: (per 4 persones)


- 1 ceba
- 200 gr. de bolets variats (jo els faig servir deshidratats, per qué així sempre els tinc a mà)
- Mig gotet de vi blanc
- un manat d'espàrrecs de marge
- 4 tasses d'arròs bomba
- Brou de verdures
- 100ml  de llet (o nata, jo ho faig amb llet perquè així li poso menys greix)
- 75 gr. de parmesà ratllat

Preparació:

1. Posem els bolets deshidratats amb aigua durant mitja hora per tal que s'hidratin, un cop hidratats, els escorrem i els reservem. L'aigua no la llencem, la colem i ens anirà bé per barrejar-la amb el brou de verdures i així, al coure l'arròs, aquest tindrà molt més gust.

2. Tallem la ceba petitona i la sofregim, a continuació hi afegim els espàrrecs, quan estiguin mig fets hi afegim els bolets.

3. Hi afegim el vi i deixem que evapori, un cop hagi evaporat hi afegim l'arròs i li donem un parell de voltes, un cop fet això hi anem posant brou i deixem que es faci l'arròs.

4. Quan li faltin uns tres minuts a l'arròs per estar al punt que us agradi, hi afegim la llet i el parmesà ratllat i remenem bé. Un cop passats els tres minuts ja està llest per emplatar i servir.

Per emplatar sempre queda bé guardar-se unes puntes d'espàrrec i uns bolets sencers per posar-ho per sobre junt amb uns encenalls de parmesà.

Bon profit i espero que us hagi agradat.

9 comentaris:

  1. Quina bona pinta aquest risoto!! T'ha quedat esplendit! Petons

    ResponElimina
  2. Els risottos ens encanten, a casa ens agrada fer-lo de totes maneres! i no m'estranya que el xurri digui que et surt bé, té una pinta boníssima!!
    Moltes gràcies per participar
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Hola Neus,amb el teu permis he estat miran el bloc i tens receptes molt bones, com la pasta de full emb verduretes o aquest arroset, que es lo que mes m'agradat. molts petons i bon cap de setmana.
    t'invito a entra al meu bloc, la cuina de tots natros.

    ResponElimina
  4. Arròs; bolets i esparrecs .........hummmmmmmmm la combinació perfecte. T'ha quedat una recepta molt bona.
    Petons i bon diumenge

    ResponElimina
  5. Com llueix aquest rissoto. Prenc bona nota que en faig poquets... m´encantan els ingredients. Petons, i bon diumege.

    ResponElimina
  6. Un gran rissotto, Neus! No coneixiem el teu bloc, ens l'apuntem!

    Joan & Maria

    ResponElimina
  7. Caram quin risotto! Té una pinta sensacional. I amb bolets i espàrrecs de marge... Així em toques la fibra, eh? Haha!
    Una proposta deliciosa!
    Moltes gràcies per participar a la recepta del 15!
    Petonets!

    ResponElimina
  8. Gràcies pels vostres comentaris!!! Els vostres blocs són una passada. Molts petons a tots! Neus

    ResponElimina
  9. Hola Neus, t'he conegut per la recepta del 15, veig que fa poquet que has obert el teu blog.....et desitjo molta sort, veuràs com mica en mica va creixent, espero que gaudeixis tan com jo

    ptns

    ResponElimina